zaterdag 25 januari 2014

All about books

In de rubriek All about books bespreek ik, zoals de titel al zegt, van alles over boeken. Denk aan boekverfilmingen, nieuw uitgekomen boeken, leuke boekentips en nieuwtjes. 


Afgelopen week verscheen het nieuwe boek van Isabel Allende: Ripper. Van Isabel Allende heb ik twee boeken gelezen: Het eiland onder de zee en Het negende schrift van Maya. Het tweede vond ik mooi, het eerste was niet helemaal mijn ding.  Maar haar nieuwe boek lijkt niet te vergelijken met haar vorige boeken; het is namelijk een thriller. Hier kun je de achterflap lezen, en mij spreekt het erg aan! Het boek klinkt spannend en de recensies die ik tot nu toe gelezen heb zijn positief. Op mijn to-read lijstje dus, dit boek!

Een ander boek dat ik afgelopen week toevoegde aan mijn lijstje was De vergeten wereld van Maria Duenas. In 2013 maakte ik kennis met deze Spaanse schrijfster, door het boek Het geluid van de nacht. Dat boek stond tussen mijn favorieten-van-2013-lijstje en daarom wil ik ook dit boek graag lezen.

150 weken staat het boek al in de Bestsellers top 60: De 100-jarige man die uit het raam klom enverdween van Jonas Jonasson. Wat heb ik genoten van dat boek, vol humor en bizarre avonturen. De nieuwe roman van Jonas Jonasson is alweer een tijdje uit: De zonderlinge avonturen van het geniale bommenmeisje. Zelfde lange titel, kaft en, als ik de achterflap mag geloven, weer een boek vol vreemde gebeurtenissen. Helaas heb ik dit boek nog steeds niet gelezen maar ik hoop dat het er snel van komt. Heb het boek in ieder geval alvast gereserveerd bij de bieb!

Een leuk artikel over boeken verscheen las ik afgelopen week op mustreads.nl. Volgen mij houdt elke boekenliefhebber ook van lijstjes en daarom is dit artikel een aanrader. Tien must read boeken over de EersteWereldoorlog. Zelf heb ik geen van de boeken op het lijstje gelezen maar wel een ander mooi boek over de Eerste Wereldoorlog, namelijk Witte Veer van John Boyne. Ook een aanrader!

ot slot wil ik een tip met je delen die ik zelf kreeg van blogger Hesteranne naar aanleiding van het verschijnen van de nieuwe Haruki Murakami. Ik heb al veel goeds over deze schrijver gehoord maar heb nog nooit iets van hem gelezen. Haar tip was om te beginnen met zijn eerste roman Norwegian Wood. En wat blijkt: Norwegian Wood ligt bij verschillende boekenwinkels voor nog geen zes euro! Het boek ligt nu klaar op mijn stapel, hopelijk kan ik er binnenkort een recensie over schrijven.


 

 




 

1 opmerking:

  1. Isabel Allende vind ik een fantastische schrijfster. Het Eiland onder de zee was één van mijn favorieten. Het negende schrift van Maya trouwens ook.

    BeantwoordenVerwijderen