dinsdag 21 januari 2014

Lauren Weisberger – De wraak van Prada



Ik lees weinig chicklits maar voor twee chicklit-schrijfsters maak ik graag een uitzondering: Sophia Kinsella en Lauren Weisberger. Deze laatste is natuurlijk vooral bekend van De duivel draagt Prada, en een aantal maanden geleden verscheen het vervolg op dit boek: De wraak van Prada. 

Het verhaal van De duivel draagt Prada zal de meeste bekend zijn, in het kort: Andrea (Andy) Sachs is net afgestudeerd en wordt aangenomen als de assistentie van Miranda Priestly, hoofdredacteur van modeblad Runway. Deze baan valt behoorlijk tegen: Andy werd geterroriseerd door haar baas en raakt vervreemd van haar vriendje en beste vriendin. Aan het eind van het boek neemt ze, op niet al te subtiele wijze, ontslag. 

In De wraak van Prada zijn we tien jaar verder. Andrea staat op het punt om te trouwen met haar knappe, lieve en rijke vriend Max. Samen met oud-collega Emily is ze een luxe trouwmagazine begonnen, The Pludge. Andrea heeft het allemaal: een super baan, lieve vrienden en een geweldige man. Ze heeft een trauma overgehouden aan haar tijd bij Runway maar is gelukkig in een leven zonder Miranda Priestly. Helaas voor Andrea duikt Miranda weer op in De wraak van Prada; ze is namelijk erg geïnteresseerd in The Pludge...  

Van De duivel draagt Prada heb ik genoten en ik vond dit vervolg niet tegenvallen.  Natuurlijk is dit boek minder leuk dan het eerste deel, maar dat had ik wel verwacht. Het boek leest lekker weg en ik had het in twee daagjes uit: een fijn boek voor tussendoor dus! Hier en daar heb ik me wel geërgerd tijdens het lezen, met name aan hoofdpersoon Andrea.  Ze zeurt, stelt zich aan en maakt problemen van dingen die geen problemen zijn. Desondanks vond ik dit een vermakelijk boek en vooral een aanrader voor de fans van het vorige deel.   Vooral het einde vond ik erg leuk, maar ik zal niks verklappen ;)

Cijfer: 7,4

Geen opmerkingen:

Een reactie posten