woensdag 2 april 2014

Overzicht maart & Reading Challenge



Eind 2013 besloot ik dit jaar weer een Reading Challenge voor mezelf op te stellen. In 2014 zou ik proberen om:

- Iedere maand minstens 6 boeken te lezen
- Minstens zoveel boeken te lezen als in 2013 (85)
- Minstens 10 Engelse boeken lezen

Maart was een fijne leesmaand! Veel leuke boeken gelezen en het gaat goed met mijn challenges. Ik las negen boeken en een daarvan was Engels!



Ik begon deze maand met Nachtmerries van Sharon Bolton, spannende thriller en zeker een aanrader. Hierna las ik De Cirkel van Dave Eggers. Sinds dat boek Boek van de Maand werd bij De Wereld Draait door wilde ik dit boek graag lezen. En het viel niet tegen; ik was erg enthousiast! 

Het was heerlijk weer in maart en dat was ook bevorderlijk voor mijn challenges. Zo las ik De kraamhulp van Esther Verhoef lekker in het zonnetje. Ik vond dit het spannendste boek van haar tot nu toe. Ook het vierde boek dat ik las was erg spannend: Mist over Londen van C.J. Sansom. Een historische thriller. Ik gaf dit boek een 8,5. 


Hierna las ik nog flink wat boeken, waar ik helaas nog niks over heb kunnen schrijven. Ik loop een beetje achter met mijn recensies! Zo las ik onder andere nog het laatste deel van de Divergent serie van Veronica Roth: Samensmelting. In de Boekenweek besloot ik mezelf te trakteren op een nieuw boek: Ripper van Isabel Allende. Ik heb al eerder boeken van deze schrijfster gelezen maar dit was haar eerste thriller. Omdat ik er nog over heb kunnen schrijven, wil ik nu nog niet zoveel verklappen. 


In maart las ik ook Margie van Jullian Cantor, net als Mist over Londen een what-if verhaal. Geen thriller maar een roman. Ik vond het een erg mooi boek. Ook hier geldt: recensie volgt hopelijk snel. Het Engelse boek dat ik deze maand las was Looking for Alaska van John Green. Wat een mooi boek! Het laatste boek deze maand was een korte verhalenbundel van Charles Lewinsky: Tien-en-een-nacht. Iets heel anders dan ik van deze schrijver gewend ben maar ik vond het een vermakelijk boek(je). 

Nou, genoeg gelezen maar ik loop dus behoorlijk achter met recensies. Snel weer aan de slag! Ik hoop dat april net zo’n fijne leesmaand wordt als maart.  



2 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt echt veel boeken gelezen! Ik ben erg nieuwsgierig naar Ripper van Isabel Allende.

    BeantwoordenVerwijderen