donderdag 10 juli 2014

Overzicht juni en update Reading Challenge


Eind 2013 besloot ik dit jaar weer een Reading Challenge voor mezelf op te stellen. In 2014 zou ik proberen om:

- Iedere maand minstens 6 boeken te lezen
- Minstens zoveel boeken te lezen als in 2013 (85)
- Minstens 10 Engelse boeken lezen

Juni begon erg goed maar halverwege gooide het WK roet in het eten. De eerste twee weken las ik vier boeken, de afgelopen twee weken nog maar 1. Mijn doel van zes boeken in de maand heb ik dus ook niet gehaald deze maand...



Het eerste boek dat ik las was Nachtfilm van Melissa Pessl. Een echte aanrader dit boek! Zeker eentje om mee te nemen op vakantie, als je opzoek bent naar een goed, spannend boek. Ook In haar naam, het tweede boek, was een prima thriller. Geen hoogstandje maar het boek heeft een interessant en heftig onderwerp (internetpedofielen) en leest lekker weg. Dit boek is onderdeel van een serie maar vorige boeken heb ik niet gelezen. Ik had niet het idee iets te missen dus je kunt dit boek prima apart lezen.

Wederom een thriller, mijn derde boek; Duisternis van Gillian Flynn. Haar vorige boek Verloren Vrouw (Binnenkort in de bioscoop!) vond ik erg goed. Dit boek kwam langzaam op gang maar heeft me uiteindelijk zeker kunnen bekoren. Ook las ik deze maand het nieuwe boek van Marion Pauw; Hemelen. Dit boek viel me wat tegen. Het leest makkelijk weg maar spannend of boeiend vond ik het niet.

Ik gaf in eerste instantie het WK de schuld van het niet behalen van mijn doel maar dit laatste boek heeft er ook wat mee te maken: De erfenis van Henriette Power. Ik kon het boek steeds makkelijk wegleggen en had weinig zin om verder te lezen. Het verhaal boeide niet en de personages waren niet interessant en onsympathiek. Altijd jammer!


Deze maand maar eens flink lezen om de schade in te halen :) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten