maandag 2 januari 2012

Gelukkig nieuw jaar!

Alweer een jaar voorbij, een jaar waarin in heel veel boeken gelezen heb. In 2010 besloot ik een lijstje bij de houden met welke boeken ik graag wilde lezen, zo had ik een beetje overzicht en kon ik gerichter zoeken in de bieb. Toen 2011 begon bedacht ik me dat het wel leuk zou zijn om ook bij te houden welke boeken ik gelezen had. Daarom heb ik het hele jaar ieder boek dat ik gelezen heb bijgehouden in mijn lijstje ( uitgezonderd schoolboeken ). Zie hieronder: al mijn gelezen boeken in 2011.



Camilla Lackberg – Zeemeermin
Camilla Lackberg – Vuurtorenwachter
Niccolo Ammaniti – Jij bent mijn schat
Niccolo Ammaniti – Jij en ik
Niccolo Ammaniti – Het laatste oudejaar van de mensheid
Niccolo Ammaniti – Kieuwen
Sophie Kinsella – Aanpakken
Sophie Kinsella – Mini Shopaholic 
Sophie Kinsella – Wat spook jij uit
Sophie Kinsella – Ken je me nog?
Madeleine Wickman – De cocktail club
Kim Edwards – Gebroken licht
John Boyne – Het winterpaleis
Tatiana de Rosnay – Die laatste zomer
Tatiana de Rosnay – Kwetsbaar
Heleen van Royen – De mannentester
Marion Pauw – Jetset
Carlos Ruiz Zafon – Schaduw van de wind
Carlos Ruiz Zafon – Spel van de engel
Simone van der Vlugt – Op klaarlichte dag
Simone van der Vlugt – Blauw water
Simone van der Vlugt – In mijn dromen
Jonathan Safran Foer – Extreem luid en ongelofelijk dichtbij
Jonathan Safran Foer – Alles is verlicht
Suzanne Vermeer – Bella Italia
Suzanne Vermeer - Zomertijd
Elle van Rijn – Het vergeten gezicht
Arnon Grunberg – Huid en haar
Nicci Gerrard – Het weerzien
Nicci Gerrard – De onderstroom
Jodi Picoult – Negentien minuten
Jenna Blum – Het Familieportret
Sara Gruen – Water voor de olifanten
Wally Lamb – Vergeef me
Wally Lamb - Vleugelslag   
Bernard Schlink – De voorlezer
Stephenie Meyer – Het tweede korte leven van Bree Tanner
Lauren Weisberger – Champagne in Chateau Marmont
Anne Holt – Hoogtelijn
Elena Forbes – Sterf met mij
Annejet van der Zijl – Sonny Boy
Kees van Beijnum – Een soort familie
Herman Koch – Zomerhuis met zwembad
Kluun – Haantjes
Jenna Blum – In tweestrijd
Kim Edwards – Een vrouw van glas
Joyce Maynard – Dochters van het land
Annabel Pitcher – Mijn zus woont op de schoorsteenmantel
Sara Gruen – De gouden kooi
Charles Lewinsky – Het lot van de familie Meijer
Yann Martel – Het leven van Pi
Loes Hollander – Wisselgeld
Irma Joubert – Het meisje uit de trein
Silvia Avallone – Staal
Elia Barcelo – Donker geheim
Karin Slaugter – Gevallen
Vanessa Diffenbaugh – Verborgen taal van bloemen
Angeles Caso – Tegen de wind in
John Shors – Gelukskinderen
Charles Lewinsky – De verborgen geschiedenis van Courtillon
Tana French – De Gelijkenis
Marisha Pells - Calamiteitenleer voor gevorderden
Tana French – Offerplaats
Wally Lamb – Walvismuziek
Alessandro D’Avenia – Wit als melk, rood als bloed
Natasha Solomons – De lijst van meneer Rosenblum
Richard Russo – Empire Falls
Justin Cronin – De Oversteek
Arthur Golden – Dagboek van een Geisha
C.J. Sansom – Winter in Madrid
Jonas Jonasson - De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween
Lionel Shriver – We moeten het over Kevin hebben
Rita Sepetys – Schaduwliefde
Christian Frascella – Ik ben de sterkste
Anne Drijver – Je blijft
Jenny Downham – Jij tegen mij
Julie Orringer - De onzichtbare brug
Josha Zwaan - Parnassia
Dawn French - Een klein beetje geweldig
Paul Murray - Skippy tussen de sterren
Julie Powell – Julie en Julia
Cormac McCartney – De Weg
Jo Nesbo- Nemesis
Sarah Winnam – Toen God een konijn was
Jonathan Tropper – 7 dagen, 7 nachten
Margaux Fragoso - Tijger, Tijger
Saskia Noort – De verbouwing
Tatiana de Rosnay – Haar naam was Sarah
Kluun – Komt een vrouw bij de doktor






Mijn voornemen voor 2011: 100 boeken uitlezen. In de volgende post zal ik vertellen wat naar mijn mening de beste/mooiste/grappigste/meeste spannende boeken van 2011 waren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten