woensdag 19 maart 2014

All about books 3



In de rubriek All about books bespreek ik, zoals de titel al zegt, van alles over boeken. Denk aan boekverfilmingen, nieuw uitgekomen boeken, leuke boekentips en nieuwtjes. Deze keer: Boekenweek 2014, Tom Rob Smith en J.K. Rowling/Robert Galbraith. 
 
De boekenliefhebber kan het niet ontgaan zijn: Boekenweek. Thema van dit jaar was: ‘ondertussen ergens anders’. Een thema dat mooi uitsluit bij de titel van mijn blog! Op de website van de Boekenweek kun je een quiz doen en op basis van de uitslag van deze quiz krijg je boekentips van boekverkopers.  Leuk om te doen als je opzoek bent naar wat boekeninspiratie: http://www.boekenweek.nl/boekentipper/index.html

Omdat het Boekenweek was, mocht ik van mezelf ook een nieuw boek kopen. Ik heb heel erg getwijfeld in de boekenwinkel maar uiteindelijk gekozen voor Ripper van Isabel Allende. Ik heb heel veel positiefs gelezen over dit boek en het stond al een tijdje op mijn to-read lijstje. Hopelijk blijkt het een goeie keus! Natuurlijk heb ik bij Ripper ook het Boekenweekgeschenk ontvangen; Een mooie jonge vrouw van Tommy Wieringa. Van zijn boek Dit zijn de namen was ik onder de indruk maar ik denk dat dit boekje mij niet zo aanspreekt. Voorlopig is het dus vooral boekenkastvulling!



En dan; nieuwe boeken van een aantal favoriete schrijvers van mij! Zo komt Jo Nesbo in 2014 en 2015 met twee nieuwe boeken. Hij heeft er wel voor gekozen om deze boeken te schrijven onder een andere naam, namelijk Tom Johansen. De Engelse titel van het eerste boek, zal Blood on snow zijn. Ik zit eigenlijk vooral te wachten op een nieuw boek over Harry Hole maar hier ben ik ook wel benieuwd naar.  Een andere bekende schrijver die met een nieuw boek onder een pseudoniem komt, is J.K. Rowling. Al eerder schreef ze Koekoeksjong onder de naam Robert Galbraith, in juni verschijnt (in Groot-Brittannië), The Silkworm, wederom met privé-detective Cormoran Strike als hoofdpersoon. Hopelijk volgt de Nederlandse vertaling snel!

Een ander boek waar ik erg naar uitkijk is de nieuwe Nicci French. 10 april verschijnt Donderdagskinderen, het vierde boek over Frieda Klein. De samenvatting van het boek gaat als volgt:

Wanneer een oud schoolvriendin bij Frieda aanklopt omdat de problemen met haar onhandelbare dochter haar boven het hoofd groeien, besluit Frieda haar te helpen. De gesprekken die Frieda met Becky heeft, roepen herinneringen bij haar op. Ze raakt er langzamerhand van overtuigd dat hun hetzelfde is overkomen; sterker nog, dat zij beiden slachtoffer zijn van dezelfde dader.

Klinkt erg spannend, en ik ben sowieso fan van de Frieda Klein serie. Gelukkig is 10 april niet zo ver weg meer. Tot slot kwam ik er afgelopen week achter dat het nieuwe boek van Tom Rob Smith verschenen is! Deze schrijver is bekend van onder andere Kind 44, waar ik al eerder over schreef. Kind 44 vind ik een van de beste thrillers die ik gelezen heb, dus een nieuw boek van deze schrijver wekt mijn interesse! Het nieuwe boek van Tom Rob Smith heet De boerderij, dit is het verhaal:

Voor Daniel komt het als een schok dat zijn moeder, Tilde, is opgenomen in een inrichting. Ze lijdt aan achtervolgingswaanzin, beweert Daniels vader. Maar Tilde, inmiddels ontsnapt, vertelt een heel ander verhaal. Wie van de twee vertelt de waarheid?

Ik heb gelezen dat het verhaal van De boerderij gebaseerd is op de jeugd van Tom Rob Smith. Ik hoop dit boek snel te lezen want het klinkt erg spannend.

1 opmerking:

  1. Wat fijn weer een nieuwe Nicci French. Daar verheug ik me ook erg op.

    BeantwoordenVerwijderen