zaterdag 1 maart 2014

Overzicht februari & Reading Challenge

Eind 2013 besloot ik dit jaar weer een Reading Challenge voor mezelf op te stellen. In 2014 zou ik proberen om:

- Iedere maand minstens 6 boeken te lezen
- Minstens zoveel boeken te lezen als in 2013 (85)
- Minstens 10 Engelse boeken lezen

De eerste challenge heb ik deze maand weer gehaald. Ik las acht boeken. Daarvan was er een Engels, dus ik heb in ieder geval een begin gemaakt aan de derde challenge. 


Het eerste boek deze maand was De waarheid over de zaak Harry Quebert van Joel Dicker. Hoewel het boek niet helemaal aan mijn (hoge) verwachtingen voldeed, vond ik het een leuk, vermakelijk boek. Daarna was het tijd voor mijn eerste Haruki Murakami en ik koos zijn debuutroman Norwegian Wood. Mooi geschreven verhaal maar ik werd er niet helemaal door geraakt. 

Hierna was het tijd voor een totaal ander genre: de Divergent-serie van Veronica Roth. Ik las het eerste en het tweede deel: Inwijding en Opstand. De boeken halen het niet bij bijvoorbeeld The Hunger Games maar het zijn spannende boeken. Vooral het eerste deel heb ik met veel plezier gelezen. 

Dare me van Megan Abbot was het Engelse boek dat ik deze maand las. Het was weer even wennen om in het Engels te lezen en misschien dat ik daarom niet wild enthousiast ben over dit boek. Pas halverwege het boek, begon ik in het verhaal te komen en werd het spannender. Over het vijfde boek van februari ben ik het minst enthousiast: Triggerhappy van Bart Chabot. Ik verwachtte veel meer van dit boek maar helaas wordt de opbouwende spanning niet waargemaakt. 

Het beste boek dat ik deze maand las, is zonder twijfel Ik ben Pelgrim van Terry Hayes. Een dikke thriller, die ik echt niet weg kon leggen. Ook heb ik genoten van het laatste boek dat ik las: De zonderlinge avonturen van het geniale bommenmeisje van Jonas Jonasson. Zijn eerste roman vond ik geweldig en ook dit boek las ik met veel plezier. Recensies van deze drie laatste boeken volgen nog. Op naar de lente!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten