zondag 4 mei 2014

Overzicht april & Reading Challenge



Eind 2013 besloot ik dit jaar weer een Reading Challenge voor mezelf op te stellen. In 2014 zou ik proberen om:

- Iedere maand minstens 6 boeken te lezen
- Minstens zoveel boeken te lezen als in 2013 (85)
- Minstens 10 Engelse boeken lezen

Het is weer mei, dus tijd voor een overzicht van afgelopen maand. April was helaas een mindere maand voor mij, wat boeken betreft. Ik heb mijn challenge van zes boeken in de maand gelukkig wel gehaald. Ik las precies zes boeken, waarvan 1 Engelse. 



Dat Engelse boek las ik als eerst: Perfect van Rachel Joyce. Ik had de Nederlandse vertaling (De dag dat de tijd stilstond) hiervan al een tijdje op mijn to-read lijstje staan. Omdat het boek in het Engels een stuk goedkoper was, las ik deze uiteindelijk dus in het Engels. Ik vond dit een erg mooi boek, hoewel het even duurde voordat ik erin kwam. Net zo’n aanrader als haar debuut (De onwaarschijnlijke reis van Harold Fry).

Hierna las ik De bibliothecaresse van Auschwitz. Dit boek stond al een poosje op mijn e-reader en ik had er goeie verhalen over gehoord. Ik vond het een erg heftig verhaal, geen boek voor even tussendoor. Als de hond het spoort kruist van Bill Cheng las ik hierna. Ik had dit boek gewonnen bij een prijsvraag en het was ook geen boek dat ik zelf snel uit zou kiezen. Ik had veel moeite om in het verhaal te komen en de schrijfstijl sprak me niet zo aan.

April was de maand waarin de nieuwe Nicci French uitkwam: Donderdagskinderen. Hier verheugde ik mij al een poosje op, dus ik heb het meteen gekocht. Het stelde niet teleur: wederom een spannende thriller met een goed plot, over Frieda Klein. Minder enthousiast ben ik over het volgende boek dat ik las: Dromenvanger van Stephen King. Niks voor mij dit boek: veel te vaag en ik vond het ook niet spannend of eng. Jammer. Tot slot las ik De vertrouwelinge van David Gillham. Over een Duitse vrouw in de Tweede Wereldoorlog die betrokken raakt bij het verzet. Spannend verhaal.

Mijn favoriet van deze maand was Donderdagskinderen van Nicci French. In mei hoop ik weer wat meer boeken te lezen, ik verheug me met name op de nieuwe Karin Slaughter, die de 22ste uitkomt!

2 opmerkingen:

  1. Mooie lijst! ja ik kwam er onlangs ook achter dat de Engelse versie van een boek vaak een stuk goedkoper is (zo'n 40%) dan de NL versie, bizar eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor je reactie! :) Jaa, dat scheelt veel, het was wel een pocketversie, misschien dat het daarmee te maken heeft?

    BeantwoordenVerwijderen