woensdag 4 juni 2014

Overzicht mei & Update Reading Challenge



Eind 2013 besloot ik dit jaar weer een Reading Challenge voor mezelf op te stellen. In 2014 zou ik proberen om:

- Iedere maand minstens 6 boeken te lezen
- Minstens zoveel boeken te lezen als in 2013 (85)
- Minstens 10 Engelse boeken lezen

Weer een maand voorbij, een maand waarin ik veel gelezen heb (en hier weinig over geschreven heb helaas). In totaal las ik acht boeken. De Maand van het Spannende boek begon voor mij een maandje eerder; ik las in mei vooral thrillers! Geen Engelse boeken dit keer, met die challenge moet ik nog even goed aan de slag de komende maanden. Met die 85 boeken gaat het ook de goede kant op; ik zit nu bijna op de helft (veertig boeken). 



Mei begon met Schemerspel van Arnaldur Indridason. Een thrillerschrijver uit IJsland, waar ik eerlijk gezegd nog nooit van had gehoord. Het boek beviel me goed en maakte me nieuwsgierig naar zijn andere boeken. Hierna begon ik aan een boek waar ik me erg op verheugde: De boerderij van Tom Rob Smith. Het verhaal wist me een paar keer te verrassen maar ik vond het geen topper zoals Kind 44.

Nog een thriller die ik al een tijd op mijn verlanglijstje had staan: De vreemde bekende van Jane Casey. Haar vierde boek met Maeve Kerrigan. Ik vind dit een erg goeie serie, en dit vierde boek viel zeker niet tegen. Na deze thriller las ik Het bloed van de onschuldigen van Julia Navarro. Een paar maanden geleden las ik voor het eerst een boek van deze Spaanse schrijfster (Zeg me wie ik ben) en dat vond ik heel mooi. Dit boek heeft me niet zo geraakt als Zeg me wie ik ben maar ik heb er wel van genoten.

 

Zolang er sterren aan de hemel staan van Kirsten Harmel las ik hierna. Het boek deed me erg denken aan boeken als De bakkersdochter en Het familieportret. Niks mis mee want dat zijn mooie boeken. Toch raakte het me niet op de manier zoals Het familieportret deed. Ook het volgende boek was weer een thriller: Door mijn ogen van Michael Robotham. Dit was pas het tweede of derde boek dat ik van hem las en ik snap eigenlijk niet waarom ik niet al zijn boeken gelezen heb. Super spannend!

En het zal thrillerliefhebbers vast niet ontgaan zijn dat in mei de nieuwe Karin Slaughter uitkwam. Ik kon het niet laten om haar nieuwe boek, Veroordeeld, meteen aan te schaffen. Helaas geen Sara Linton en Will Trent deze keer maar een nieuwe serie. Een typisch Karin Slaughter verhaal en daar is helemaal niks mis mee! Tot slot las ik De schok van de val van Nathan Filer. Een mooi en heftig verhaal.

Ik denk dat juni ook een goeie leesmaand wordt, het is nu vier juni en ik heb alweer twee boeken uit. Dus dat gaat wel goed komen!

2 opmerkingen:

  1. Hey, wilde je even laten weten dat ik je genomineerd heb voor de very inspiring blogger award... :)
    http://wegdeslevens.blogspot.com/2014/06/mijn-eigen-weg-very-inspiring-blogger.html

    Groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen